Humor na LinkedInu: Tipy, jak odlehčit atmosféru a zaujmout čtenáře
LinkedIn je platforma, která se obvykle spojuje s profesionalitou, seriózností a budováním kariéry. Ale co když vám povím, že i tady má humor své místo? Dokonce bych řekl, že je to jeden z nejdůležitějších nástrojů, jak zaujmout čtenáře a odlehčit atmosféru. Co byste měli vědět a na koho se obrátit, když vás zajímá profi reklama Linkedin?
Proč je humor na LinkedInu tak důležitý?
- Lidé si ho pamatují. V moři seriózních příspěvků a článků vynikne vtipný post jako maják v bouřlivé noci. Lidé si ho zapamatují a budou se k němu vracet.
- Pomáhá budovat vztahy. Smích je skvělý způsob, jak prolomit ledy a otevřít dveře k navazování kontaktů. Lidé se s vámi budou rádi spojovat, pokud se s nimi budete umět zasmát.
- Ukazuje vaši lidskou stránku. I když jste profesionál, pořád jste jenom člověk. Humor ukazuje, že se neberete příliš vážně a že máte smysl pro humor.
- Zvyšuje engagement. Lidé budou s větší pravděpodobností komentovat, sdílet a lajkovat vaše příspěvky, pokud jsou vtipné.
Jak na to?
1. Vtipné příběhy a anekdoty: Sdílejte vtipné příběhy ze svého profesního i osobního života. Lidé se rádi ztotožní s humorem, který je ze života.
2. Vtipné obrázky a GIFy: Obrázek vydá za tisíc slov a vtipný obrázek nebo GIF dokáže pobavit i ty nejzarytější odpůrce humoru na LinkedInu.
3. Memes: Memes jsou skvělý způsob, jak sdílet vtipné myšlenky a komentáře k aktuálním událostem.
4. Sarkasmus a ironie: Sarkasmus a ironie můžou být vtipné, ale je důležité je používat s rozvahou, abyste se nechtěli nikoho dotknout.
5. Sebeironie: Schopnost zasmát se sám sobě je znakem inteligence a nadhledu. Nebojte se dělat si legraci ze sebe samých.
Tip: Nechcete na to být sami? PPC reklama na Linkedinu, ale také tvorba e-shopu Shoptet jsou specializací SEO Consult.
Pár tipů na závěr
Nepřehánějte to. Humor by měl být kořením, ne hlavním chodem.
Nepoužívejte vulgární jazyk.
Respektujte ostatní. Humor by neměl být na úkor někoho jiného.
Buďte sami sebou. Nejlepší humor je ten autentický.
Humor na LinkedInu je mocný nástroj, který vám pomůže zaujmout čtenáře, odlehčit atmosféru a budovat vztahy. Nebojte se ho používat!
A nezapomeňte: Smích je nejlepší medicína!
Humor na LinkedInu: Příklady z praxe (aby to nebolelo)
Teď už víte, proč je humor na LinkedInu důležitý a jak na něj obecně vzít. Ale pojďme se ponořit hlouběji. Teoretické kecy jsou fajn, ale co když vám ukážu konkrétní příklady, jak humor na LinkedInu využít, aniž byste působili trapně?
1. Polidštěte si profil
Headline: Místo nudného "Marketingový specialista" zkuste něco jako "Mistr motivačních emailů, který vás nenechá usnout nad nudnou zprávou" nebo "Reklamní mág, co promění nudné bannery v pecky".
O mně: Popište svou práci s humorem. Například místo "Mám 5+ let zkušeností v B2B marketingu" napište "Jsem už dost dlouho v marketingu na to, abych věděl, co funguje a co je totální propadák."
2. Oslavte pracovní vítězství (trochu ironicky)
Sdílejte fotku sebe samých a kolegů s podpisem "Tak jsme to zase nějak zvládli. Nevíme sice jak, ale oslava je nutná!"
"Právě jsem dokončil prezentaci pro klienta. Doufám, že usnul během nudných částí a probudil se u těch vtipných."
3. Využijte sílu meme
Najděte meme, který se týká vaší práce a doplňte ho vtipným komentářem. Například klasický meme "Distracted Boyfriend" můžete využít pro "Já se snažím soustředit na práci / Nové shiny marketingové nástroje".
S trochou kreativity si můžete vytvořit i vlastní meme a ukázat své grafické (nebo alespoň humoristické) nadání.
4. Sdílejte relevantní historky
"Právě jsem strávil 2 hodiny hledáním toho jednoho e-mailu. Moje produktivita pláče v koutě." - S tím se dokáže ztotožnit mnoho lidí.
"Když vám schůzka s klientem trvá déle, než jste čekali, a vy už vymýšlíte výmluvy, proč najednou musíte zachránit planetu před mimozemšťany." - Trocha sebeironie a nadsázky nikoho nezabije.
5. Zapojte se do diskuzí s humorem
Když někdo sdílí článek o nejnovějších marketingových trendech, můžete okomentovat: "Už se těším, až tohle vysvětlím své babičce."
Pokud se někdo ptá na váš názor na nějaké pracovní dilema, odpovězte vtipně, ale zároveň poskytněte užitečnou radu.
Pamatujte: Humor by měl být vždycky na místě a neměl by urazit nikoho z vašeho okolí. A hlavně - nebojte se experimentovat a najít si svůj vlastní styl humoru. Vždyť i v tomhle ohledu platí - autenticita je klíč!
Humor na LinkedInu: Když se to (trochu) pokazí - A co teď?
Udělali jste cokoliv trapného? Hej, jsme všichni jenom lidi a na LinkedInu se občas stane, že vtip trochu ujede. Co teď? Zachovat klid a nenechte se rozhodit. Tady je pár tipů, jak zachránit situaci:
Přivlastněte si to. Pokud váš vtip nevyšel úplně podle plánu, přiznejte to. Můžete napsat něco jako "No, tak tenhle vtip asi nevyšel..." nebo "Možná by se mi psaní stand-up komedie úplně nehodilo." Sebeironie je skvělý způsob, jak odzbrojit trapnost.
Opravte to. Někdy stačí jen malá úprava, aby vtip fungoval. Zkuste ho přeformulovat nebo doplnit vysvětlením.
Přenechejte to na profesionály. Jestliže se opravdu cítíte nepříjemně, můžete příspěvek s nepovedeným humorem smazat. Nebojte se, nikdo vás nebude soudit.
A teď ta důležitá část: Kdy humor nepoužívat?
Zprávy a žádosti o spojení. Když oslovujete někoho poprvé, zachovejte profesionalitu. Humor můžete zkusit později, až navážete vztah.
Špatné zprávy nebo citlivá témata. Pokud sdílíte smutnou zprávu nebo komentujete ožehavé téma, humor není na místě.
Sarkasmus vůči konkrétním lidem nebo společnostem. I když si myslíte, že jste vtipní, sarkasmus na někoho konkrétního může působit útočně.
Shrnutí: Humor na LinkedInu - sranda musí být
Pamatujte, že humor na LinkedInu by měl být především zábavný. Neměl by to být křečovitý pokus zaujmout za každou cenu. Pokud se budete bavit vy, pravděpodobně se budou bavit i vaši čtenáři. A o tohle jde především. Tak neváhejte a pusťte se do toho! Ať váš humor na LinkedInu září a pomůže vám vybudovat skvělou síť kontaktů.
Publikováno: 20. 03. 2024
Kategorie: Podnikání