Proč se moderní obchodník neobejde bez CRM?

Budování vztahů se zákazníky patří k základním pilířům moderního podnikání. Přečtěte si, jaký reálný přínos může mít používání kvalitního CRM systému i pro vaši firmu.

​Získáte bezpečný úložný prostor

CRM pomáhá prodejcům bezpečně a centrálně ukládat kontakty, obchodní příležitosti, firemní aktivity i záležitosti ohledně projektů na jediném místě. Všechny kompetentní osoby mohou mít k databázi nepřetržitý přístup prakticky z libovolného místa. Navíc získáte jistotu, že se vaše data jen tak neztratí.

​Budete moct plánovat a spravovat čas profesionálně

CRM pomáhá prodejcům optimalizovat jejich denní plány a stanovit priority úkolů tak, aby zákazníci nezůstali bez patřičné pozornosti. Díky notifikačnímu systému nezapomenete na klíčové potenciální zákazníky a daleko více času budete trávit i s ostatními klienty - což v konečném důsledku přispěje k většímu počtu uzavřených obchodů a silnější zákaznické základně.

​Získáte perfektní přehled o tom, co se ve firmě děje

CRM napomáhá prodejcům k jednodušší přípravě týdenní nebo měsíční zprávy pro vedoucí pracovníky. Tento proces je automatizovaný a velmi přehledný. Prakticky stačí jen několik kliknutí a ostatní získají detailní report o tom, jaké prodeje právě probíhají.

​Nebudete střílet naslepo, začnete přesně cílit

CRM pomáhá prodejcům segmentovat data a identifikovat cenné příležitosti prostřednictvím výběru na základě kritérií. Ušetříte si celé hodiny tahání informací z různých samostatných dokumentů a prohlížení neuspořádaných seznamů dat.

​Posílíte komunikaci s ostatními členy týmu

CRM obvykle nabízí sdílené kalendáře, šablony dokumentů a integraci e-mailů, čímž sjednocuje všechny členy týmu a udržuje je v obraze ohledně aktuálního dění. Sdílení prodejních vzorů a procesů pak umožňuje prodejcům zjistit, co funguje nejlépe. Díky CRM se také zlepšuje úroveň komunikace mezi prodejními pracovníky a vedením prodeje.

​Poznáte, co vaši zákazníci skutečně chtějí

Vzhledem k tomu, že jsou v systému CRM uložena veškerá data týkající se zákazníků, prodejci mohou analyzovat potřeby zákazníků, a dokonce předvídat jejich problémy - to vše ve správný čas. Tyto aktivity mají za následek zvýšení spokojenosti zákazníků, posilují jejich loajalitu a zvedají zisky. Nyní již víte, co je CRM systém, resp. co od něj může očekávat vaše prodejní oddělení. Nezbývá, než najít vhodný software, který bude korespondovat s potřebami vašeho podnikání. Vyzkoušet můžete třeba český eWay-CRM – v plné verzi je na 30 dní zdarma, ve verzi FREE na neomezenou dobu.

Publikováno: 31. 10. 2022

Kategorie: Podnikání

Autor: Lucie Soukupová