Předvánoční žně eshopů

Jaké je pro většinu eshopů nejzajímavější období z hlediska prodejů? Je to doba před Vánoci, jelikož to jsou předvánoční žně eshopů už každoročním standardem. Zajímáte se o unikátní fakta, která s tímto obdobím souvisí? Podívejte se na ně.

Obraty stále výrazně rostou

Předvánoční žně eshopů jsou spojeny hlavně s výrazným navýšením jejich obratů. Pokud se podíváme na konkrétní statistická data, je dobré zamířit k Asociaci pro elektronickou komerci, která má poměrně objektivní údaje. Pokud jde o vánoční tržby, tak asociace potvrzuje, že meziročně každoročně stoupají. V roce 2017 se jejich odhad pohyboval ve výši okolo čtyřiceti miliard korun českých, což meziročně znamenalo nárůst zhruba o polovinu.

O nákupu rozhodují i jiné faktory, než během roku

Zajímavé je, že předvánoční žně eshopů jsou spojeny i s tím, že lidé už nutně nehledí jenom na hlavní faktory, které je motivují k nákupu. Tedy kombinace nízké ceny zboží a levné dopravy. Roli často hraje skladová dostupnost a také garance dodání do Vánoc. Který eshop toto nabídne doslova do poslední chvíle, ten jasně vede.

Kdy období nastává a kdy končí?

Určitě není pravdou, že by předvánoční žně eshopů začínaly až poslední týden před Štědrým dnem. Když se podíváme opět na statistická data, vše naplno začíná zhruba měsíc před danými svátky. A kdy zájem nakupujících končí? Obvykle pár dní před Štědrým dnem, kdy končí garance doručení a tak se raději rozhodnou nakoupit si zboží klasicky, v kamenných obchodech.

Snaha o ulehčení

Předvánoční prodeje přinášejí o problémy, s ohledem na zvládání náporu. To potvrzují jak eshopy, tak třeba i přepravní společnosti, které mají problémy každoročně. I proto se ho mnohé obchody snaží zmírnit. Jak? Zapojují do akcí, jako je Den dopravy zdarma, nebo Black Friday, díky čemuž řadu vánočního zboží prodají se značným předstihem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *