6 kroků k nastartování podnikání od nuly

Na začátku každého úspěšného podnikání byly vášeň pro věc a tah na branku. Od nuly začali magnáti jako Richard Branson, Bill Gates nebo Warren Buffett. Možná se vám nepodaří dosáhnout na jejich úroveň, ale přesto máte slušnou šanci rozjet firmu, která vás slušně uživí, a navíc uspokojí i po stránce pracovní. Jakmile si rozmyslíte, co chcete dělat, vykročte kupředu. K nastartování byznysu pomůže těchto šest kroků.

1. Prozkoumejte trh

Průzkum trhu (např. googlováním relevantních klíčových slov) je zcela zásadní aspekt každého potenciálního podnikání. Zmapujte konkurenci a seznamte se s její nabídkou. Nezapomeňte, že zdánlivý přetlak nemusí být naškodu – berte to jako výhodu. Pokud něco funguje ostatním, bude to fungovat i vám.

2. Nastavte si finanční cíl

Podnikání bez hmatatelného cíle nikam nevede. Buďte konkrétní a stanovte si částku, kterou chcete vydělat v následujících měsících. Miřte vysoko, ale zároveň stůjte nohama na pevné zemi. A nezapomeňte si pořídit přehledný účetní systém.

3. Udělejte si web, jehož obsah budou ostatní sdílet

Bez webových stránek dnes funguje minimum firem a nepochybujeme o tom, že se bez nich neobejdete ani vy. Ukažte jejich prostřednictvím, že se ve svém oboru vyznáte jako nikdo jiný a vytvořte kvalitní obsah, který budou ostatní rádi sdílet.

4. Vytvořte si databázi e-mailů

Databáze e-mailů je příslovečný zlatým dolem. Budete z ní těžit velmi dlouho – tedy za podmínky, že se vám s dotyčným podaří navázat kvalitní vztah. Proto musíte návštěvníkům nabízet užitečný obsah a pozvolna je připravovat na budoucí nákup.

5. Pořiďte si CRM nebo podnikový informační systém

V podnikání platí „čas jsou peníze“ a spoustu ho vám ušetří přehledná aplikace pro evidenci veškerých informací. CRM a podnikové informační systémy jsou „must have“ pro každou firmu, která chce obstát v tvrdém konkurenčním prostředí. Vhodně zvolená platforma vám výrazně usnadní práci s daty, umožní zvýšit a udržet kvalitu služeb a zautomatizovat rutinní úkony. https://www.youtube.com/watch?v=acC991sM9cY

6. Začněte hned a improvizujte

Podnikatelský záměr samozřejmě musíte promyslet, ale nesnažte se před produkt vyladit na sto procent ještě před spuštěním firmy – mohlo bys se stát že promarníte až příliš mnoho času a k samotnému podnikání se nakonec nikdy nedostanete. Zaměřte se na objednávky a dělejte to jako úspěšné společnosti. Ty prodávají, i když má jejich zboží a služby spoustu vad na kráse.

Publikováno: 30. 12. 2019 / Aktualizováno: 29. 05. 2023

Kategorie: Podnikání

Autor: Lucie Soukupová