Franšízing je dobrý start

Možnost začít podnikat už nemusí být tak složitá. Třeba proto, že sem stále více rozvíjí trend podnikání na internetu, kde může začít každý. I u klasických oborů však můžeme říci, že to nemusí být nic složitého. Dokazuje to stále populárnější franšízing.

Co je to franšízing a jak si ho charakterizovat?

Jednoduše řečeno se jedná o podnikání pod záštitou velké a známé značky. V praxi je franšízing realizován poměrně jednoduše. Firma, která tuto možnost spolupráce nabízí, hledá podnikatele. Těm umožní rozjet svůj byznys pod svým názvem, což je pro řadu z nich, a ve výsledku i pro samotnou firmu celkem výhodné. Nejvíce je franšízing známý ze segmentu stravování, a to od různých rychlých občerstvení, až po kavárny a restaurace.

Jaké má franšízing výhody?

Z podnikatelského hlediska je to hlavně jistota velké a známé značky, která pomůže se získáním zákazníků. Třeba i díky rozsáhlým marketingovým kampaním v televizích a tištěných médiích. Také je zde jasná pomoc spojené s výbavou provozovny, nebo s firemními standardy. Ty největší firmy dodávají obsáhlé manuály, díky kterým může prosperovat i osoba byznysem nepolíbená. Pro samotnou značku znamená tato cesta jistotu příjmů a pokrytí určité oblasti, ale bez nutnosti toho, že by sama musela přímo řešit situace na konkrétních provozech.

Jsou tu i nevýhody

Pro podnikatele hlavně takové, že musí dodržovat předpisy a standardy a snaha o vlastní nápady je spíše potlačována. Také nelze zapomínat na to, že mezi negativa patří pravidelná platba, nejčastěji z obratu, která patří mateřské firmy. To logicky snižuje zisk. Pro mateřskou firmu může být franšíza spojena s problémy konkrétních podnikatelů, kteří mohou vrhat pro svou neodbornost a nedodržování smluv špatné světlo, které může znamenat i nižší zisky, a to lokálně, ale někdy dokonce i celosvětově.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *